Een buitenlandse Virtual Assistant of secretaresse die is toch véél goedkoper (jaja !)

Ik las vandaag een sympathiek artikel over de haken en ogen in de samenwerking met een Virtual Assistant. Het leuke was dat er proefondervindelijk uitspraken werden gedaan over het samenwerken met een VA in bv India.
2 grote spelers werden benaderd om een opdracht uit te besteden. Hun prijzen zijn voortreffelijk, hun reactiesnelheid gemiddeld maar de taalbarrière was een groot probleem. 

Ik geloof graag dat iemand aan de andere kant van de wereld zeer gemotiveerd is om je agenda te beheren of je power-point presentatie vorm te geven. Maar voor het uitbesteden van deze administratieve taken ben je (vrees ik) weinig gebaat als je werktaal Nederlands of Frans is. En wat duurt het lang om het allemaal uitgelegd te krijgen hoe je het wil, wat je deadline is, op welke manier je graag samenwerkt. En dat er vooral geen spelfouten in de presentatie mogen staan …

Er is een verschil in tarieven tussen een VA die vanuit bv India werkt en een VA van Virtual Assistance. En als mijn klanten aan de lage buitenlandse tarieven willen samenwerken zullen ze de ‘haken en ogen’ erbij moeten nemen 😉

 

 

Zeg het voort!

Céline Vroman

Zaakvoerder Virtual Assistance. VIRTUAL ASSISTANCE biedt secretariële en administratieve ondersteuning. Wij helpen ondernemers en KMO’s op een snelle en accurate manier wanneer zij voor een aantal uren per week, tijdelijk en/of onverwacht zakelijke ondersteuning nodig hebben op administratief vlak.

More Posts - Website

Gerelateerde Posts:

About Céline Vroman

Zaakvoerder Virtual Assistance. VIRTUAL ASSISTANCE biedt secretariële en administratieve ondersteuning. Wij helpen ondernemers en KMO’s op een snelle en accurate manier wanneer zij voor een aantal uren per week, tijdelijk en/of onverwacht zakelijke ondersteuning nodig hebben op administratief vlak.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *